Sort by
Sort by

Adresiranje ugljeničnog otiska korporativnog Nestlé web sajta

Klimatske promene su jedan od najvećih izazova sa kojima se današnje društvo suočava. Takođe, predstavljaju jedan od najvećih rizika za budućnost našeg poslovanja, stoga hrabro koračamo ka neto nuli u poslovanju i lancima snabdevanja.


Zašto nam je stalo do poboljšanja efikasnosti Nestlé digitalnog ekosistema

Nestlé koristi servere koji troše energiju za pokretanje i davanje pristupa fotografijama, video zapisima i tekstovima korisnicima, a energija je potrebna i za gledanje i preuzimanje sadržaja.

Korišćenje uređaja za pristup internetu činimo svakodnevno, a mnogi od nas ne razmišljaju o posledicama koje ta aktivnost ostavlja na emisije gasova sa efektom staklene bašte. Sa preko 70 korporativnih sajtova, promene koje pravimo ka poboljšanju energetske efikasnosti naših digitalnih sredstava pomažu u smanjenju emisija.


Koja poboljšanja ostvarujemo na našim Nestlé korporativnim sajtovima

Od 2021. godine radimo na tome da svaki vid poboljšanja naših korporativnih sajtova koristi principe koji uzimaju u obzir njihove otiske. To uključuje:

Unapređene performanse

Kako bismo unapredili performanse naših web stranica, primenjujemo efikasne strategije keširanja i poboljšavamo brzinu stranica. To podrazumeva smanjenje veličine naših fotografija i PDF-ova, čime se skraćuje vreme učitavanja stranice i potrebni utrošak energije. Istovremeno, moramo osigurati da sve fotografije i video zapisi korišćeni na našim sajtovima odjekuju porukama na istim i služe svrsi. Želimo korisnicima da pružimo brže i besprekornije iskustvo pregledanja sadržaja, uz optimizaciju utrošene energije.

Struktura i korisnički put

Kako bismo stvorili intuitivniji i efikasniji korisnički put, redovno obnavljamo različite sekcije naših korporativnih web stranica. Pojednostavljujemo navigaciju, stvaramo bolje unakrsno povezivanje, poboljšavamo unutrašnju funkcionalnost pretraživanja i unapređujemo filtere. Sve ove akcije pomažu našim posetiocima da brzo pronađu informacije koje traže, smanjujući vreme provedeno na sajtu, sa ciljem manjeg utroška energije.

Optimizacija sadržaja

Redovno pregledamo podatke sa našeg web sajta, kako bismo utvrdili dalje načine za unapređenje sadržaja. Na primer, dodavanjem relevantnih ključnih reči koje naši posetioci traže, sadržaj se može lakše pronaći uz pomoć pretraživača. Manje vremena provedenog u potrazi znači manji utrošak energije.

Tamni režim

Tamni režim korisnicima daje mogućnost izbora između svetlih i tamnih tema. Korišćenjem tamnog režima korisnici imaju šansu da smanje potrošnju energije na uređajima sa OLED ili AMOLED ekranima. Takođe, tamni režim je pristupačniji i mnogim korisnicima nudi unapređeno iskustvo pretraživanja.

Merenje

Radimo na modelu merenja za tačnije procene našeg ugljeničnog otiska u čitavom Nestlé digitalnom ekosistemu. Razvijamo kompaktan pristup koji obuhvata različite aspekte, pokrivajući hosting, dizajn i razvojne partnere. Želimo da izgradimo sveobuhvatno razumevanje našeg uticaja i načina na koje nam različite prethodno navedene akcije mogu pomoći u njegovom smanjenju.


Da li će to uticati na način na koji publika koristi naše web stranice?

Promene koje pravimo da smanjimo naš digitalni ugljenični otisak imaće pozitivan uticaj na SEO optimizaciju, pristupačnost i unapređenje korisničkog puta kroz stranice, pa bi sveukupno trebalo da unaprede korisničko iskustvo, kao i upotrebu energije.